Image
 

Nya appen är här!

Nu är nya appen här! Vi är nyfikna på vad ni tycker och vill gärna ha er feedback, så att vi kan fortsätta utveckla den.

Eftersom det är så många nya funktioner i den nya appen behöver du uppdatera för att ta del av allt nytt. Men vi lovar att det är värt det!

Som vi tidigare avslöjat kommer den nya appen ha en enklare navigation baserad på tre olika behov – du kan utgå från antingen film, tid eller en biograf. Från och med nu kommer du också enkelt kunna scanna din biljett direkt i mobilen (eller skriva ut den i förväg om du hellre föredrar det).

Du kan ladda ner appen via Itunes / Google play eller uppdatera om du har den installerad sedan tidigare.

Vi uppskattar er feedback och fortsätter gärna ta emot era förslag på hur vi kan utveckla appen. Kommentera gärna!

 
 

16 kommentarer

  • Arvid Nilber, 2017-06-02 10:05

    Bioklubbs integrering önskas

    • SF Bio, 2017-06-08 09:08

      Tack för din feedback Arvid! Vi har många spännande nyheter på gång. Mvh Josefine / SF Bio

  • Michael Patterson, 2017-06-02 10:09

    Varför inte ha appen på App Store också?

    • SF Bio, 2017-06-08 09:07

      Hej! Den finns även i App Store. Hoppas att du kommer gilla den :) Mvh Josefine / SF Bio

  • Mathilda Rudolfsson, 2017-06-02 13:12

    Det som saknas är att kunna betala sina biljetter med sina insamlade biopoäng! Har massor av poäng som ligger och "skräpar" på grund av detta... Jättetråkigt!

    • SF Bio, 2017-06-08 09:10

      Hej Mathilda, tack för din feedback! Vi har många spännande nyheter på gång. Mvh Josefine / SF Bio

  • Helena Dahlgren, 2017-06-02 17:54

    Jag tycker Bio Appen är överskådlig men Jag saknar att man inte kan dela Bio trailers med Vönner på Facebook. Det gillar Jag att göra.

    • Emelie N, 2017-06-12 16:19

      Tack för feedback! Det tar vi till oss av. :)

  • Michael Arvallius, 2017-06-05 11:22

    Det händer ganska ofta att appen stänger ned sig när man bläddrar bland filmer. Samsung Galaxy S5.

  • Richard Röjfors, 2017-06-07 17:01

    Kan man betala med bioklubbspoäng i appen? Absolut den första grejen ni ska lösa...

    • Emelie N, 2017-06-12 16:26

      Det är du inte ensam om att tycka och vi tittar på det!

  • Emelie Levtshuk, 2017-06-18 11:21

    Jag saknar att man inte längre kan se hur lång filmen är

  • Aron Bengtsson, 2017-06-20 10:48

    Tack vare den nya sf appen så blir den änklare sett att få tag på biobiljetterna.

  • Sweet spot, 2017-06-21 15:43

    Appen är halvfärdig, inget bioklubbsstöd ännu och köper jag biljett via webbplatsen hamnar den inte i appen. Går fortfarande inte att köpa biljetter med bioklubbspoäng.

    Fler funktioner skulle implementerats innan skarp lansering (oavsett vad er UX-designer kanske har sagt).

  • Martin Wigren, 2017-06-24 13:17

    Enda sedan den nya appen kommit ut så har den bara varit väldigt väldigt långsam. Den laddar inte bio tiderna, den kraschar en hel del. När man väl lyckats komma hela vägen till att köpa biljetterna så får inget email på köpet gått igenom. Men pengarna är reserverade på kontot.
    Idag skulle jag köpa biljetter till Pirates of the Carribean via appen igen. Gav upp och gick in på er hemsida istället. Den var inte mycket bättre. Jag kunde inte efter 30 min boka biljetter för att den inte laddar. Fick en massa fel meddelanden där också. Så varken via er hemsida eller app så kunde jag inte boka biljetter. Riktigt frustrerande speciellt när det fungerade så bra innan. Nu måste jag gå till biografen och köpa biljetterna istället.

  • Sebastian Ullmark, 2017-06-25 11:14

    Väldigt snygg UI etc, men det knakar lite i fogarna gällande UX. Det verkar i appen inte finnas något alternativ att hämta reservationer från referens/reservationsnummer om man gjort beställningen exempelvis i en webbläsare.

    I den responsiva versionen på mobil var det en herrans problematik att använda presentkort. Själva slidern som tillåter en att välja belopp på kortet verkar iaf i mobilen ha tvåkronorsintervall, dvs att man hamnar på 129 alternativt 131 kr om man vill betala 130. Jag antar att resterande belopp "ska" uppdateras i relation till hur mycket man har slidern inställd på. Detta fungerade inte alls utan gjorde att systemet hakade upp sig och man kastades till en ny captcha om och om igen medan saldot på kortet kunde variera från 0 - faktiskt summa.

    Till slut gav jag upp och gjorde allt detta i webbläsare på desktop men fastnade då även där i captcha-snurran (trots att slidern verkar kunna hamna på exakta kronor här). När jag till slut fick mina biljetter köpta verkar det inte som att jag kan få ner dem i min Apple Wallet, utan de är fortfarande QR-bilder jag behöver spara till mina fotoalbum. Trodde det var en av de nya funktionerna att man dessutom skulle kunna ha dessa biljetter i appen, men det verkar inte gå att "hämta upp" dem någonstans.

    Som ni ser en hel del interaktioner mellan de olika responsiva versionerna av SF som krånglar. Men ni är på god väg! Kämpa på!

  • Mohamad Fidaoui, 2017-07-26 15:54

    Hej jag har problem med köpa biljetter på Appen jag har Samsung 8 plus problem är svårt att betalningen

  • Lena B, 2017-08-09 17:10

    Hej, försökte just köpa biljetter via appen på min iPhone, det gick inte att dela upp platserna (vi är fem i familjen). Och när jag sedan beställde biljetter via hemsidan så ändrades stavningen på min e-mailadress, vilket gjorde att jag inte fick en e-mail bekräftelse. Den gamla hemsidan där man kunde köpa biljetter var bättre.

  • Mikael Ronström, 2017-08-16 18:08

    Den nya websiten är en total katastrof. Den gamla websiten var bra.
    Jag vill veta vilka filmer som finns att välja på. Sedan efter det tar jag
    reda på när och var den går. Jag går inte på bio om det inte finns någon film
    värd att se. Nu måste jag välja biograf innan jag kan få en någorlunda
    fyllig lista av filmer att se.

  • Ninth Rexen, 2017-09-02 11:51

    Hemsidan är en katastrof. Har gett den här feedbacken förut, då den bara fungerade i vissa webläsare - men inte visade hela menyn i andra. Nu är detta Chrome: Försök scrolla ner för att hitta kontakt-uppgifter i läget "boka film" - den bara fyller på med nya filmer.

    Försök, gå in och kolla vilka nya filmer som finns - där finns diverse nyheter relaterade till film - Rensa så endast kommande releaser finns under film nyheter. Eller byt rubrik.

  • Sten Widmalm, 2017-09-12 18:08

    Försökte använda appen för att få överblick om filmer i Uppsala. Det var inte helt lätt. På första sidan måste jag titta "Topplistan", "Snart på bio" och "Dina erbjudanden". Klickar jag på "Filmer" framgår det inte vilken biograf som filmen går på. Går man in på "Biografer" måste man gå in på varje biograf för sig för att se på utbudet. Går jag in på "visas nu" måste man bläddra igenom samtliga visningar för alla filmer på alla biografer för att se vad som går var. Alltså tycks den översikt som tidigare fanns som visade samtliga filmer och biografer på ett överskådligt sätt - ha försvunnit. En klar försämring tyvärr. Slutade använda appen rätt fort.

Du måste logga in för att kunna kommentera